Ruskeasuon ”bussivarikko” toimii helsinkiläisen M-Teamin kotipesänä sekä myös Divarissa pelaavan edustusjoukkueen kotihallina. Kokonaisuutena yleissiisti neljän kentän kokonaisuus on ollut toimiva, mutta ei erityisen sykähdyttävä. Nyt hallin pääkenttä on kokenut muodonmuutoksen, jonka myötä seuralla on mahdollisuus tarjota nykypäiväinen ja varmasti erottuva katsojakokemus.
Areenan sydämenä sykkii moderni ja monipuolinen 7m² videoscreen ja seinät sekä katsomo on verhoiltu seuran brändin mukaisilla kankailla. Seinillä katsojia tervehtivät jopa neljä metriset kuvat edustusjoukkueen pelaajista.
Yksi pelaajista erottuu joukosta, sillä kyseistä kuvaa reunustaa myös pelaajan nimi ja pelinumero. Kyseessä on M-Teamin seurahistorian ensimmäinen jäädytettävä pelinumero, mistä lisää 12.9. käynnistyvän Divarin avausottelussa.
– Huippu-urheilu on joukkuelajeissa kokonaisuus, johon liittyy asioita mitä tapahtuu kentän sisäpuolella, sekä niitä mitä tapahtuu kentän ulkopuolella. Valmentajat ja pelaajat ovat tehneet ja tekevät jatkossakin oman työnsä sen eteen, että peli on viihdyttävää ja voittavaa. Taustoilla olemme nyt pyrkineet kehittämään aihioita katsojakokemuksen ja kaupallistamisen alustaksi, kertoo M-Team Halli Oy:n toimitusjohtaja Jyrki Paajanen.
Jättiscreenin halliin toimitti Fisplay, joka on tuttu toimija myös monen muun urheiluseuran screenihankintojen takana. Samalla hallin tietoliikenneyhteyksiä vahvistettiin nykypäivän videostreamien vaatimuksia vastaavaksi. Vaikka laadukkaiden screenien hintalappu onkin tuntuva, uskoo Paajanen sen maksavan itsensä jo lähivuosina takaisin.
– Meillä on kasassa todella hyvä ja hyvähenkinen joukkue Divariin. Urheilullisesti joukkue tavoittelee lähivuosina nousua F-liigaan. Jotta myös joukkueen taustat ovat valmiina menestyksekkään liigajoukkueen mahdollistamiseksi, on töitä erityisesti kaupallistamisen osalta tehtävä. Sen aika on nyt, sillä jos siinä vaiheessa aletaan ihmettelemään, kun se nousu tulee, ollaan auttamattomasti myöhässä, Paajanen toteaa.
– Areenan uudistus oli tässä kohtaa ensimmäinen näkyvä muutos. Tavoitteenamme on luoda sellaisia alustoja ja toimintamalleja, joilla M-Teamista tehdään yritysten näkökulmasta kiinnostava ja vetovoimainen kumppani, sekä katsojille sellainen viihteen tarjoaja, jonka pariin palataan kerta toisensa jälkeen.