Me kysyimme – näin te vastasitte

M-Team järjesti maaliskuun alussa avoimen kyselyn, jonka tavoitteena oli kartoittaa, kuinka seura on onnistunut tälle kaudelle uudistetussa viestinnästä, ilmeessä ja kotiottelutapahtumissa. Seuran tavoitteena on ollut luoda seurasta mielenkiintoisempi, viihteellisempi ja informatiivisempi yleiskuva. Tavoitteena on myös ollut kehittää ottelutapahtumien katsojakokemusta. Näin olemme teidän mielestänne onnistuneet.

Kyselyyn vastasi 61 henkilöä, joista 28 oli seuran jäseniä tai ”sisäpiiristä” ja 33 seuran ulkopuolelta. Kaikki ikäluokat 12-65+ ryhmistä olivat edustettuina. Suurin osa vastaajista oli 12-35 vuotiaita (59%).

Vastanneista 20% ei ollut käynyt tällä kaudella kertaakaan M-Teamin kotiotteluissa, 45% vastanneista 1-3 ottelussa. Useammin kuin kuudessa pelissä oli käynyt 25% vastanneista.

Kotiottelutapahtumat ovat olleet tällä kaudella edelliskausia parempia 89% mielestä. Paljon parempia -vastausten osuus luvusta 46%. Arvosteluasteikolla 1-10 M-Teamin kotiottelutapahtumat saivat arvosanaksi 8,32.

Avoimissa ottelutapatumaa koskevissa vastauksissa positiivista palautetta saivat alkushow, maalibiisin torvi ja rumpuryhmä. Eniten kehitettävää on katsomossa ja sen kunnossa. Hidastuksia maaleista toivotaan screenille, yksi toivoo pelien siirtämistä Pasilan Urheilutalolle.

Viestintä kiinnostavaa ja positiivisia ajatuksia herättävää

Seuran visuaalinen ilme uudistui tälle kaudelle ja ilme on näkynyt niin kotihallin värityksessä kuin painetuissa ja sähköisissä aineistoissa. Samaa visuaalista ilmettä tulevat noudattamaan myös kaudelle 2022-2023 uudistettavat peliasut.

Valtaosa kyselyyn vastaajista piti M-Teamin viestintää kiinnostavana (46 vastaajaa), positiivisia ajatuksia herättävänä (38) ja visuaalisesti hienoina (30). Vastaajista yhden mielestä viestintä on tylsää ja yhtä M-Teamin julkaisut eivät kiinnosta laisinkaan.

Eniten M-Teamin viestintää on nähty Instagramissa (49 vastaajaa), Facebookissa (36) ja hallilla (36). Vähiten vaihtoehdoista tavoittivat mainokset netissä (3), uutiskirjeet (8) ja uutissivustot (19).

Vastaajista 97% on ollut tyytyväisiä seuran uuteen visuaaliseen ilmeeseen ja 3% eivät tyytyväisiä.

Eniten positiivista palautetta viestinnästä ovat saaneet tammikuussa tuotettu ”Tie pohjoiseen” dokumentti, jossa seurattiin miesten edustusjoukkueen pelimatkaa Liminkaan ja Jyväskylään. Myös pelaajaesittelyjä kehuttiin ja edustusjoukkueen pelaajia toivottiin tuotavan entistä enemmän yleisölle tutuiksi. Mainintoja saivat myös seuran värit, joita ei toivota muutettavan, sekä hyväntekeväisyysottelu Ukrainan tilanteen tukemiseksi.

Yksi vastaajista kertoo M-Teamin saavuttaneen viestinnässä hyvän perustason huipun ollessa vielä kaukana. Muutamaa harmitti se, että viestinnässä painopiste on niin vahvasti miesten edustusjoukkueessa.

Viestintään toivottiin lisää valmentajien kommentteja ennen ja jälkeen pelin, kilpailuja ottelutapahtumiin ja logon uudistamista.
Seuran kokonaisilme sai yleisarvosanan 4,15 asteikolla 1-5.

M-Team kiittää kyselyyn vastanneita – autatte meitä kehittymään!